• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv    • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  SOHBETLER  |  İHRACAT SOHBETLERİ  |  RESMİ İLANLAR
YAZARLAR Ali Serdar Süalp ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
27/12/2021 06:04
Çalışanlarınızın Ayrılma Nedeni Olabileceğini Gösteren 5 İşaret

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     Hiçbir yönetici, ekibinin sorunlarının nedeninin kendileri olduğunu kabul etmek istemez. Çünkü onlara göre kendileri kusursuzdur. En kolayını tercih edip sorunu kaynağında değil dışarıda aramayı tercih ederler.  Ne büyük hata…
     Aslında çalışanlarınız arasında ha bire tekrar eden moral sorunları ve onları elde tutma sorunları yaşıyorsanız, ilk yapmanız gereken şey nedenini bulmak için kendi içinize dönmek olmalıdır.

     İşte çalışanlarınızın ayrılma sebebini siz olduğunuzu gösteren bazı açık işaretler.

1. Ekibiniz robotik hareket ediyor.
     “Ben miyim?” sorusunun cevabı çalışanlarınızın yüzlerine adeta yazılacaktır. Günlük olarak etkileşimde bulunduğunuz insanlar taş suratlı, sert ve robotik davranışlar içinde ise, bu durum organizasyonunuzda bir motivasyon sorununa ve mutsuzluğa işaret ediyor demektir. Başka bir ifade şekli ile insanlar işe mecbur oldukları için geliyorlardır ve mutsuzluk had safhadadır. Motive ve keyifli bir kültür yaratarak insanları daha sık gülümseyecek, birlikte gülecek ve dostluktan keyif alacakları bir ortam yaratma çabasına bir an önce başlamanız gerekmektedir.

2. Beklenmeyen ve istenmeyen davranışlar artmaya devam ediyor.
     Beklenmeyen ve istenmeyen davranışlar eğilimi olduğunda, bir yönetici kendi yönetim tarzını sorgulamalıdır. Beklenmeyen davranışlara örnekler vermek gerekirse: birkaç çalışan artık eskisi gibi iş kalitesini sunmuyor olabilir. İşe geç kalmalar artabilir. Takımdaki bazı kişiler tarafından doğrudan veya dolaylı olarak yöneticiye şikayetler olabilir. Sık sık hastalanmak ve organizasyondan ayrılmak rutin hale dönüşebilir.

3. Takımınız üzerindeki etkinizi kaybettiniz.
     John Maxwell, “Liderlik etkidir -ne daha fazlası ne daha azı” diyor. Bir yönetici aynaya baktığında takımın davranışını artık etkileyemeyeceğini fark ederse, sorun kendisindedir. Artık çalışanlarınızla yeniden bağlantı kurmanın ve neye ihtiyaç duyduklarını ve sizden ne alamadıklarını belirlemenin zamanı geldi demektir. Kendinize dönük bu sorgulamayı dürüstçe yapabildiğinizde değişmeye başlayabilir ve sonuçları yönlendirmek için personelin ihtiyaç duyduğu lider olabilirsiniz.

4.  Müşterileriniz personeliniz veya iş  sonuçlarınızdan şikâyet ediyor.
     Yöneticilerin genellikle, çalışanların onlara anlatmaya çalıştığı önemli noktaları gözden kaçırmalarına neden olan kör noktaları vardır. Buna bir nevi durumsak körlük de diyebiliriz. Anket sonuçları, yüksek ciro ve çalışanların memnuniyetsizliği istenmeyen yönetici davranışlarına dikkat çeker. Sonuç olarak, mücadele eden bir yöneticinin en iyi göstergesi müşteri geri bildirimidir. Müşteriler, olumsuz personel kalıplarını ve olumsuz sonuçları fark ettiğinde, yöneticiler bu durumu hemen fark edip gerekli önlemleri almalıdır.

5. Kimse birbiriyle aynı fikirde değil.
     Tanıdığım bir üst yönetici bana şunları söyledi: “Harika bir ekibim var ama ekip toplantılarında nedense kimse aynı fikirde değil. Buna rağmen birçok önemli mesele hızlı alınan kararlar veya baş sallamalarla da geçiştiriliyor. Kafam hayli karışık”
     Ona bu durumun ekibin kendilerini güvende hissedecekleri bir ekip lideri arayışı içinde olduklarını işaret ettiğini söyledim. Gerçekten de bu türden davranışlar çalışanların hissettikleri “güvenli” bir ortamın olmaması durumunda kaynaklıdır.

     Son söz:
     Bir çalışanın işten ayrılması herkesin kaybıdır.

Önceki Yazılar :
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni